درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 144
بازدید کل : 1785
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 144
بازدید کل : 1785
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



just music
شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : behnam

 

                  

 

                     

 

                        

         



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 16:23 ::  نويسنده : behnam

                    0

 

                                

 

 



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : behnam

 



پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:54 ::  نويسنده : behnam

ویتامین‌های گروه ب به طور کلی در چرخه متابولیسم سلولی نقش دارند لذا موجب افزایش متابولیسم بدن شده و رشد و تقسیم سلول‌ها را افزایش می‌دهند. این ویتامین‌ها در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند؛ و برای سلامت پوست و ماهیچه‌ها ضروری هستند.

ویتامین‌های گروه B باعث کاهش استرس و افسردگی، و سلامتی پوست و اعصاب می‌گردند.همچنین در تحقیقی نشان داده شده‌است که افرادی که ویتامین ب زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری باشند با خطر کمتری در ابتلا به سرطان ریه مواجه هستند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:48 ::  نويسنده : behnam

پپسين مهمترين آنزيم سلولهاي اصلي معده است. اين آنزيم بصورت پپسينوژن كه فاقد فعاليت گوارشي است در داخل سلولها ساخته مي‎شود. ولي اين ماده با ورود به مجراي غدد در حضور اسيد كلريدريك بلافاصله فعال شده و بشكل پپسين در مي‎آيد. پپسين در محيطهايي كه اسيديته زيادي دارند آنزيم پروتئوليتيك بسيار فعالي است. اما اگر PH محيط از 5 تجاوز نمايد، اثر پروتئوليتيك پپسين بسيار ضعيف شده و ممكنست كاملاً غيرفعال گردد. از اين رو در عمل گوارشي معدي اسيد كلريدريك به اندازه پپسين ضروريست. گذشته از پپسين مقداري ليپاز و آميلاز نيز از معده ترشح مي‎شوند كه بعلت كمي مقدار اثر مهمي در گوارش مواد چربي و قندي ندارند.

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:43 ::  نويسنده : behnam
کمبود ویتامین آ در اثر ناکافی بودن رتینول (ویتامین آ) در رژیم غذایی ایجاد می‌شود. این اختلال در کشورهای در حال توسعه شایع است، و کم‌تر در کشورهای توسعه‌یافته دیده می‌شود.
شب‌کوری یکی از نخستین علائم کمبود ویتامین آ است. کمبود این ویتامین می‌تواند موجب گزروفتالمی و نابینایی کامل نیز بشود. حدود ۲۵۰٬۰۰۰ تا ۵۰۰٬۰۰۰ کودک سالانه در کشورهای جهان سوم به دلیل سوءتغذیه و کمبود ویتامین آ نابینا می‌شوند؛ و یک‌دوم آن‌ها یک سال پس از نابینایی تلف می‌شوند.
 
 

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:37 ::  نويسنده : behnam

 

دهان اولین قسمت دستگاه گوارش است. داخل دهان شامل حلق، فک یا آرواره بالا، فک یا آرواره پایین و دندان ها می شود. در ساختمان هر یک از دندان ها چهار قسمت  وجود دارد.

 

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : behnam

خون 7 الی 8 درصد وزن بدن را تشکیل می‌دهد و حجم آن در یک فرد بالغ بطور متوسط 5 لیتر می‌باشد. خون به واسطه گردش در داخل رگهای خونی عامل اصلی توزیع مواد غذایی ، اکسیژن و حرارت در بدن و انتقال دی‌اکسید کربن و مواد زاید حاصل از فعالیت سلولها از بافتها به ارگانهای دفعی است. خون همچنینهورمونهای مترشحه از غدد داخلی را به ارگانهای مورد نظر حمل می‌کند.



ادامه مطلب ...


3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : behnam

 

 

 



3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : behnam

شبکه آندوپلاسمی (endoplasmic reticulum) یک اندامک سلول های یوکاریوتی است که از شبکه ای از لوله ها و کیسه هایی که از درون به هم متصل هستند. شبکه آندوپلاسمی خشن مسئولیت سنتز پروتئین ها را برعهده دارد در صورتی که شبکه آندوپلاسمی صاف در ساخت لیپیدها و استروئید ها، متابولیزه کردن استروئیدها و کربوئیدرات ها، تنظیم غلظت کلسیم، سم زدایی داروها و اتصال گیرنده ها به پروتئین های غشایی سلول دارای مسئولیت می باشند. شبکه سارکوپلاسمی منحصراً مسئول تنظیم غلظت یون کلسیم است و در سلول های ماهیچه ای که با تغییر غلظت یون کلسیم منقبض و منبسط می شوند یافت می شود. اولین بار این غشاهای درهم توسط F. Fullam  در سال 1945 مشاهده شد.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب