درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 1789
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 1789
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



just music
شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, :: 22:15 ::  نويسنده : behnam

بدن موجودات زنده جهت تهیه اکسیژن برای متابولیسم سلولی و دفع دی‌اکسید کربن به دستگاه تنفس وابسته است. دستگاه گردش خون ابزار انتقال گاز بینبافتهای بدن و ششها است. به این ترتیب گردش خون و دستگاه تنفس به یکدیگر وابسته است.دستگاه تنفس با داشتن مجاری تنفسی و هوایی وظایف خود را با پالایش هوا انجام می‌دهد. دستگاه تنفس به دو ناحیه هوایی و تنفسی تقسیم شده است. ناحیه هوایی شامل حفره بینی ، حلق ، حنجره ، نای و سیستم نایژه‌هاست که هوا را از محیط پیرامون به قسمت تنفسی ششها می‌رساند. 



ادامه مطلب ...


شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : behnam

 

                  

 

                     

 

                        

         



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 16:23 ::  نويسنده : behnam

                    0

 

                                

 

 



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : behnam

 



پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:54 ::  نويسنده : behnam

ویتامین‌های گروه ب به طور کلی در چرخه متابولیسم سلولی نقش دارند لذا موجب افزایش متابولیسم بدن شده و رشد و تقسیم سلول‌ها را افزایش می‌دهند. این ویتامین‌ها در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند؛ و برای سلامت پوست و ماهیچه‌ها ضروری هستند.

ویتامین‌های گروه B باعث کاهش استرس و افسردگی، و سلامتی پوست و اعصاب می‌گردند.همچنین در تحقیقی نشان داده شده‌است که افرادی که ویتامین ب زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری باشند با خطر کمتری در ابتلا به سرطان ریه مواجه هستند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:48 ::  نويسنده : behnam

پپسين مهمترين آنزيم سلولهاي اصلي معده است. اين آنزيم بصورت پپسينوژن كه فاقد فعاليت گوارشي است در داخل سلولها ساخته مي‎شود. ولي اين ماده با ورود به مجراي غدد در حضور اسيد كلريدريك بلافاصله فعال شده و بشكل پپسين در مي‎آيد. پپسين در محيطهايي كه اسيديته زيادي دارند آنزيم پروتئوليتيك بسيار فعالي است. اما اگر PH محيط از 5 تجاوز نمايد، اثر پروتئوليتيك پپسين بسيار ضعيف شده و ممكنست كاملاً غيرفعال گردد. از اين رو در عمل گوارشي معدي اسيد كلريدريك به اندازه پپسين ضروريست. گذشته از پپسين مقداري ليپاز و آميلاز نيز از معده ترشح مي‎شوند كه بعلت كمي مقدار اثر مهمي در گوارش مواد چربي و قندي ندارند.

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:43 ::  نويسنده : behnam
کمبود ویتامین آ در اثر ناکافی بودن رتینول (ویتامین آ) در رژیم غذایی ایجاد می‌شود. این اختلال در کشورهای در حال توسعه شایع است، و کم‌تر در کشورهای توسعه‌یافته دیده می‌شود.
شب‌کوری یکی از نخستین علائم کمبود ویتامین آ است. کمبود این ویتامین می‌تواند موجب گزروفتالمی و نابینایی کامل نیز بشود. حدود ۲۵۰٬۰۰۰ تا ۵۰۰٬۰۰۰ کودک سالانه در کشورهای جهان سوم به دلیل سوءتغذیه و کمبود ویتامین آ نابینا می‌شوند؛ و یک‌دوم آن‌ها یک سال پس از نابینایی تلف می‌شوند.
 
 

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:37 ::  نويسنده : behnam

 

دهان اولین قسمت دستگاه گوارش است. داخل دهان شامل حلق، فک یا آرواره بالا، فک یا آرواره پایین و دندان ها می شود. در ساختمان هر یک از دندان ها چهار قسمت  وجود دارد.

 

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : behnam

خون 7 الی 8 درصد وزن بدن را تشکیل می‌دهد و حجم آن در یک فرد بالغ بطور متوسط 5 لیتر می‌باشد. خون به واسطه گردش در داخل رگهای خونی عامل اصلی توزیع مواد غذایی ، اکسیژن و حرارت در بدن و انتقال دی‌اکسید کربن و مواد زاید حاصل از فعالیت سلولها از بافتها به ارگانهای دفعی است. خون همچنینهورمونهای مترشحه از غدد داخلی را به ارگانهای مورد نظر حمل می‌کند.



ادامه مطلب ...


3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : behnam

ویتامین K ؛ ضروری برای انعقاد خون
 
کشف ویتامین ها و آشنایی با خواص آنها، دانشمندان را بر آن داشت که در جستجوی تعداد بیشتری از ویتامین ها باشند.
در سال 1935 یک دانشمند دانمارکی طی یک سری تحقیقات ، متوجه وجود یک نوع ویتامین در بدن مرغ شد که ضد خونریزی بود. این دانشمند آن را ویتامینK نامید.
تاکنون دو نوع ویتامین به نام K1 و K2 که فرمول ساده آنها تفاوت جزئی با هم دارد، شناخته شده اند.
ویتامین K محلول در چربی بوده و تا حدودی در برابر حرارت پایدار می باشد، ولی در مقابل نور بسیار حساس بوده و فاسد می شود. ویتامین K مصنوعی به شکل های محلول در آب است و فرمول شیمیایی آن شباهت زیادی به ویتامینK طبیعی دارد و اثرات آنها با یکدیگر برابرند.
به دلیل اینکه ویتامین K طبیعی ، محلول در چربی است، برای هضم و جذب آن، صفرا لازم است، ولی ویتامین K مصنوعی که محلول در آب است احتیاجی به ترشح صفرا ندارد.
مقدار کمی از این ویتامین ، در کبد ذخیره می شود که این مقدار فقط نیاز یک هفته بدن را تأمین می کند و هر چه هوا گرم تر باشد، نیاز بدن به ویتامین مزبور نیز بیشتر می شود.
بعضی از اشخاص در تابستان و در هوای گرم دچار خونریزی مانند خونریزی بینی می شوند. این علائم نشانه کمبود ویتامین K در بدن است؛ زیرا این ویتامین برای انعقاد خون لازم است و بدون وجود این ویتامین کبد نمی تواند پروترومبین ( عامل انعقاد خون ) بسازد.
منابع غذایی ویتامین K شامل : جعفری، کلم، اسفناج، گل کلم، کاهو، گوجه فرنگی، کرفس، لوبیا سبز، شاهی، شلغم و نخودسبز پخته است. همچنین در شیر، گوشت و میوه جات به مقدار کم وجود دارد.
ویتامین K غیر از منابع غذایی، توسط باکتری های روده نیز ساخته می شود. به همین دلیل کمبود آن در انسان نادر است.
اشخاص سالم که تغذیه صحیح و مناسبی دارند، نیازی به دریافت اضافی ویتامین K ندارند؛ زیرا مواد غذایی مصرفی آنها می تواند کمبود این ویتامین را جبران کند. ولی در افرادی که دچار بیماری های روده هستند، چون ممکن است میکروب های روده نتوانند ویتامین K بسازند و یا اینکه ویتامین نام برده به اندازه کافی جذب نشود، لازم است مصرف غذاهای حاوی این ویتامین را افزایش دهند.
 
 
 
کمبود ویتامین K
 
در شرایط زیر امکان کمبود این ویتامین وجود دارد :
- زمانی که سوء جذب چربی ها وجود داشته باشد.
- در شرایطی که درمان با آنتی بیوتیک صورت بگیرد ( به دلیل از بین بردن باکتری های روده )
- بیماری کبدی
کودکان زودرس و کودکانی که فقط از شیر مادر تغذیه می کنند، از نظر احتمال خونریزی، بیشتر در معرض خطر هستند، چون شیر مادر به دلیل استریل بودن، میکروب کمتری در روده به وجود می آورد ، بنابراین ویتامین K در بدن ساخته می شود.
زمانی که سوء جذب چربی ها در بدن وجود دارد، شکل مصنوعی ویتامین K که محلول در آب است، مورد استفاده قرار می گیرد.



3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : behnam

کمبود ویتامین E

کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان و مشکلات قلبی و عروقی و اختلالات تولید مثلی می‌شود.ذخیره این ویتامین در بدن ۱۰ تا ۱۵ سال کفایت می‌کند اما بعد از این مدت (معمولا کسانی که مشکل هضم چربی دارند به این دوره می‌رسند) اختلالات بینایی، ضعف عضلات، عدم پاسخ گویی به محرک‌های محیطی و عدم توانایی در حفظ تعادل و زخمهای سریع پوستی بروز می‌کند.همچنین این ویتامین در جلوگیری از سقط جنین بسیار موثر است.

مصرف بیش از اندازه

مشکلات مصرف زیاد این ویتامین نسبت به سایر ویتامین‌های محلول در چربی کمتر است، زیرا بدن تحمل مقادیر زیاد آن را نسبتاً دارد.اما اگر مصرف بیش از اندازه و به صورت مصنوعی(قرص و آمپول) باشد، باعث مسمومیت‌های ویتامینی می‌شود.همچنین از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه این ویتامین این است که بدن از دیگر ویتامین‌های محلول در چربی استفاده نمی‌کند و کمبود این ویتامین‌ها در بدن به وجود می‌آید.باعث رسوب کلسیم در استخوان‌ها می‌شود.موجب اختلال در ذخیره ویتامین Aدر کبدمی‌شود.باعث می‌شود مدت زمان انعقاد خون زیاد شود و حتی مصرف بیش از اندازه آن (بیشتر از ۴۰۰واحد)خطر مرگ به همراه دارد.مصرف طبیعی این ویتامین حتی بیش از اندازه این عوارض را به دنبال ندارد .

منابع حاوی ویتامین ای

این ویتامین تنها در منابع گیاهی و در منابع چربی حیوانی یافت می‌شود.موادی مثل روغن‌های گیاهی مثل روغنآفتاب گردان زیتون ٬ ذرت و بادام ٬ آجیل تازه(فندق ٬ بادام ٬ گردو ) ٬ اسفناج ٬ کلم پیچ ٬ سویا و سیب زمینی دارای مقادیری از این ویتامین می‌باشند.همچنین روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی از لحاظ ویتامینای می‌باشد.در میوه‌هایی مثل هلو و یا مارچوبه نیز به طور نسبی این ویتامین یافت می‌شود



3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : behnam

شبکه آندوپلاسمی (endoplasmic reticulum) یک اندامک سلول های یوکاریوتی است که از شبکه ای از لوله ها و کیسه هایی که از درون به هم متصل هستند. شبکه آندوپلاسمی خشن مسئولیت سنتز پروتئین ها را برعهده دارد در صورتی که شبکه آندوپلاسمی صاف در ساخت لیپیدها و استروئید ها، متابولیزه کردن استروئیدها و کربوئیدرات ها، تنظیم غلظت کلسیم، سم زدایی داروها و اتصال گیرنده ها به پروتئین های غشایی سلول دارای مسئولیت می باشند. شبکه سارکوپلاسمی منحصراً مسئول تنظیم غلظت یون کلسیم است و در سلول های ماهیچه ای که با تغییر غلظت یون کلسیم منقبض و منبسط می شوند یافت می شود. اولین بار این غشاهای درهم توسط F. Fullam  در سال 1945 مشاهده شد.



3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : behnam

 

 

 



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam

رژیم غذایی مملو از میوه ها و سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود.
مواد غذایی موجود در فصل پاییز برای محافظت در برابر سرطان مفید هستند.

مواد غذایی موجود در این فصل به دلیل غنی بودن از انواع ویتامین ها می توانند به عنوان عاملی موثر در مبارزه با سرطان مورد استفاده قرار گیرند.

سبزیجات پاییزی, مبارزه با سرطان, رژیم غذایی



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam

دانشمندان با انجام تحقیقاتی به فواید بسیار میوه های بنفش رنگ پی بردند و این که ...

خوردن میوه‌های بنفش رنگ می‌تواند از بسیاری از بیماری‌هایی که همراه با افزایش سن در انسان به وجود می‌آیند پیشگیری کند. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به آلزایمر، بیماری‌های قلبی و سرطان اشاره کرد.

میوه بنفش



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam

۱)شير بادام براي رفع سرفه ، ناراحتي حنجره و تنگي نفغس مفيد بوده و خلط آور است .


۲) بادام براي درمان زخم روده ها و مثانه و اسهال مفيد است .


۳)بادام بو داده مقوي معده بوده و قابض است .

بادام



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam

کدو اثر ملین دارد و باعث رفع یبوست و سوءهاضمه می‌شود،‌ تب را پایین می‌آورد و برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی، غذای مناسبی است و ...

کدو سرشار از ویتامین A است و علاوه بر آن ویتامین‌های زیادی دارد که برای امراض قلبی مفید است. خوردن 150 گرم کدو در روز، نیاز بدن به فیبر را تامین می‌کند.

فواید کدو سبز



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam

فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است، گرچه قیمت آن گران است اما متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد. گوجه‌سبز به صورت تازه و پخته درخورش‌ها مصرف می‌شود.

خواص درمانی گوجه‌ سبز



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam
ابتلا به سنگ کلیه یکی از شایع ترین بیماری های دستگاه ادراری میان مردان میانسال در سراسر جهان است که به دلیل غلیظ شدن و رسوب کردن موادی از قبیل کلسیم در کلیه ها و مجاری ادراری به وجود می آید.

سنگ کلیه,پیشگیری از سنگ کلیه,راههاي درمان سنگ كليه



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam
از بیماری‌های پاییزی جلوگیری کنید
با شروع فصل پاییز یک سری تغییرات در طبیعت رخ می دهد و بدن ما سعی می کند با سرمای هوا و کاهش طول مدت روز تطابق پیدا کند. سردردهای مداوم، آب ریزش بینی، سرفه های آزاردهنده، گلودرد و خستگی بدن، زندگی را برای افراد در این فصل مشکل می کند.


سرماخوردگی,آنفلوآنزا



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam
سرماخوردگی و آنفلوآنزا از شایع ‌ترین علل مراجعه به پزشک و غیبت از کار و مدرسه است. گرچه تا کنون 200 نوع ویروس سرماخوردگی معمولی شناخته شده ‌اند، هنوز ویروس‌ های عامل 30 تا 50 درصد موارد سرماخوردگی افراد بالغ ناشناخته باقی مانده و پیش گیری و درمان این بیماری‌ ها از دغدغه‌ های همیشگی جامعه پزشکی است .

سرخارگل برای مقابله با سرماخوردگی



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

      8 روش طبیعی برای درمان گلودرد                            8 روش طبیعی برای درمان گلودرد



1 اسفند 1391برچسب:, :: 0:47 ::  نويسنده : behnam
نتایج بررسی های پژوهشگران نشان داده است که خوابیدن افراد بلافاصله پس از وقوع یک حادثه دلخراش، موجب تقویت و حفظ بیشتر آن حادثه در مغز می‌شود. آنان توصیه کرده اند که هرگز بلافاصله پس از یک حادثه دلخراش نخوابید.

خوابیدن غمگین



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب